Šta je internet prodavnica? Koje su prednosti, funkcionalnosti i cena?
Izrada internet prodavnice, tzv. web shop, će biti investicija koja će višestruko da vam se isplati! Ona briše granice tržišta na kojem plasirate svoje proizvode, dizajnirana je u skladu sa vašim brendom, smanjuje troškove prodaje i može da pruži bezbroj funkcionalnosti koje su vam neophodne za prezentovanje proizvoda.
Informacije o proizvodima su lako dostupne i vidljive, a kupovina jednostavna koliko i pritiskanje dugmeta miša računara. Iz tog razloga izrada internet prodavnice (web shop-a) treba da bude vaš izbor.
Sadržaj članka:
Internet prodavnica predstavlja veb aplikaciju koja ja implementirana u neku veb prezentaciju (veb sajt) ili može biti samostalna aplikacija, preko koje se vrši prodaja proizvoda na internetu tzv. "onlajn prodaja". Ovakav koncept omogućuje prodaju na praktično neograničenom tržištu i prodavcu otvara nove mogućnosti. Takođe, kupcima omogućuje brzu i komfornu kupovinu, štedi vreme koje bi utrošili na obilazak prodavnica i čekanje u redovima na kasi.
A, znamo da je zadovoljan kupac = zadovoljan prodavac!
Zamišljam jedno malo ili srednje preduzeće koje se bavi prodajom nekih proizvoda, nije bitno kojih. Vlasnik se bori sa konkurencijom, svakodnevno troši veliku energiju organizujući zaposlene i celokupno poslovanje. Ko će da radi koju smenu od zaposlenih? Baš juče jedan od njih ode na bolovanje, a drugi uskoro treba da ide na godišnji odmor. Vlasnik prostora koji iznajmljuje za svoju prodavnicu najavljuje razgovor o povećanju zakupa.
Izrada internet prodavnice eliminiše ovakve brige!
Verujem da su vam prednosti internet prodavnice u odnosu na tradicionalnu ili klasičnu prodaju očigledni i logični, ali istaćiću nekoliko:
Dakle eliminišu se znatni troškovi i značajno štedi vreme, koje bi bilo utrošeno na organizaciju i pripremu zaposlenih, prodajnih mesta, kao i administraciju potrebnu oko svega. Sa druge strane imate ulaganje u izradu internet prodavnice ili veb prodavnice, koje u kratkom roku može biti veoma isplativo.
Iz ovih razloga preko internet prodavnica danas se prodaju raznorazni proizvodi, od garderobe i obuće, preko kozmetike, nakita, električnih aparata i manjih i većih, alata, knjiga, pa sve do prehrambenih i poljoprivrednih proizvoda, pa čak i stoke. Većina ovih proizvoda može biti dostavljena kupcu preko neke kurirske službe ili pošte, tako da kupac ne mora da napusti komfor svog doma, a kupljeni proizvodi mu stižu na kućnu adresu.
Čest kanal prodaje za mala i srednja preduzeća su i društvene mreže, a najčešće Fejsbuk. Ovakav vid prodaje može biti dobar. Ponuda proizvoda se brzo proširi među prijateljima na Fejbuku, zainteresovani mogu da vas kontaktiraju i pitaju za detalje, cenu itd. A najbolje od svega je - besplatno je. Međutim postoje značajna ograničenja jer nije baš sve toliko besplatno kao što izgleda.
Fejsbuk i druge mreže sankcionišu prodaju tj. bilo kakve komercijalne aktivnosti preko klasičnog naloga. Ukoliko se primeti takva aktivnost može doći i do gašenja naloga, ukoliko se sa istom ne prestane. Možete formirati stranicu u te svrhe, ali ste onda ograničeni u dometu potencijalnih kupaca, a to sve iz razloga da bi Fejsbuk ili neka druga mreža mogla da vam naplati reklamu ili omogući širi domet kupaca u određenoj ciljnoj grupi. Ograničeni ste takođe funkcionalnostima koje nudi društvena mreža, kao i dizajnom stranice, kupci nemaju sve potrebne informacije lako dostupne, sve je nekako uniformisano i ne možete lako da se izdvojite od konkurencije.
Sa druge strane ovo su prednosti internet prodavnice:
Ovo su neke od prednosti internet prodavnice, a neke su veoma bitne jer smanjuju mogućnost da kupac odustane od kupovine jer nema dovoljno potrebnih informacija i mora da čeka na njih. I sami znate da ukoliko, recimo, morate da čekate na odgovor za cenu nekog proizvoda dok neko ne vidi vaše pitanje postoji velika mogućnost da ćete takav proizvod potražiti na drugom mestu. Danas kupac želi da obavi kupovinu jednostavno i brzo, a to mu svakako omogućuje internet prodavnica.
Izrada internet prodavnice nije besplatna, ali se ne smatra ni troškom već ulaganjem od kojeg očekujete dodatnu zaradu, a smanjenje troškova smo već spominjali i ono je značajno u odnosu na tradicionalni način prodaje. U odnosu na prodaju preko društvenih mreža donosi mnogo više mogućnosti, preglednost, laku dostupnost informacija, jednostavnu komunikaciju, brzu i laku kupovinu i samim tim učinak internet prodavnice je daleko veći.
U svakom slučaju možete kombinovati internet prodavnicu i društvene mreže, tako što ćete ih povezati. Na društvenim mrežama možete postavljati veze (linkove) u objavama prema pojedinačnim proizvodima u vašoj internet prodavnici ili veze prema proizvodima na nekom popustu, promociji, novim proizvodima itd.
Tako da društvene mreže mogu da vam pomognu u promovisanju proizvoda i akcija i same internet prodavnice i to bi im bila najbolja namena, umesto da primarno služe u svrhu prodaje. Na taj način kupci imaju jednostavnu vezu do stranice u internet prodavnici koja može da im pruži detaljne informacije o proizvodima i laku kupovinu.
Izrada internet prodavnice može da pruži raznovrsne funkcionalnosti, od osnovnih potrebnih za rad jedne internet prodavnice do kompleksnih automatizovanih fukncionalnosti, a sve u zavisnosti od vaših potreba, vrste proizvoda koji se prodaju i ciljne grupe potencijalnih kupaca.
Informacije o proizvodu
Svaki proizvod ima mogućnost unošenja potrebnih informacija o nazivu, ceni, popustu, opisu - deklaraciji proizvoda, stanju na lageru. Za svaki proizvod je moguće uneti jednu ili više slika, a može se omogućiti ostavljanje komentara i ocena kupaca.
Sortiranje i pretraga proizvoda
Proizvode u internet prodavnici je moguće sortirati u kategorije i podkategorije radi lakše pretrage i pregleda proizvoda. Moguća je pretraga i sortiranje po nazivu, kategoriji, najnovijim proizvodima, onima na popustu ili nekom drugom parametru.
Ponuda sličnih proizvoda
Pri pregledu svakog pojedinačnog proizvoda mogu biti ponuđeni i drugi slični proizvodi i tako povećati mogućnost i druge kupovine.
Pregled kupljenih proizvoda i slanje mejla za potvrdu porudžbine
Nakon odabira željenih proizvoda kupcu se prikazuje spisak kupljenih proizvoda sa svim eventualnim dodatnim troškovima. Nakon potvrde kupovine kupac automatski dobija mejl sa podacima o kupovini. Može se poslati račun ukoliko je potrebno.
Upravljanje internet prodavnicom preko administrativnog dela
Izrada veb prodavnice omogućuje i kompletno upravljanje prodavnicom od strane ovlašćenog lica. Administrativni deo omogućije dodavanje novih proizvoda, izmenu i brisanje postojećih, dodavanje izmenu i brisanje kategorija i podkategorija, upravljanje lagerom proizvoda, dodelu popusta i način prikaza proizvoda.
Praćenje statusa porudžbine proizvoda
Postavljanjem određenog statusa porudžbini administrator može da prati koliko ima obrađenih porudžbina, koliko je u procesu obrade, koliko je otkazanih ili na čekanju iz nekog razloga. Postoji mogućnost unošenja komentara od strane administratora radi lakšeg praćenja porudžbine.
Statistika prodaje
Administrator internet prodavnice ima mogućnost pregleda statistike prodaje na dnevnom, mesečnom ili godišnjem nivou. Mogu se videti najprodavaniji proizvodi, oni koji donose najviše zarade, koja kategorija proizvoda je najprodavanija itd. i prema tome je moguće planirati dalje akcije. Takođe je moguće pratiti i statistiku kupovine pojedinačnih registrovanih kupaca, koliko proizvoda su kupili i koliko novca potrošili.
Postoji dosta gotovih rešenja platformi za internet prodavnice kao što su Magento (Magento), Open Kart (Open Cart), Presta Šop (Presta Shop) i drugi, ali NKOD se bazira na Vu Komerc (WooCommerce) rešenje za Vordpres (Wordpress). Razlog je što je Vu Komerc Vordpresov dodatak i postoji dosta podrške za njega. Podržava različite načine naplate, ima dosta funkcionalnosti, lak je za korišćenje klijentima i ubrzava proces izrade internet prodavnice. Idealan je za manja i srednja preduzeća.
Jedan od primera internet prodavnice urađen na Vu Komerc platformi koji možete pogledati je, recimo, veb sajt firme TomaStraps - kaiševi za satove. Sam dizajn može biti kakav god želite da bude i nebitno je da li prodajete narukvice za satove ili nešto drugo, već je bitna funkcionalnost koja je u pozadini.
Gotova rešenja mogu biti zadovoljavajuća u velikom broju slučajeva, ali nekada je potrebno napraviti specifične funkcionalnosti, koje nisu sadržane u gotovim rešenjima. Tada je potrebno napraviti sistem za upravljanje sadržajem na način prilagođen specifičnim potrebama. U tom slučaju NKOD programira svaki detalj posebno u tu svrhu i samim tim takav sistem postaje unikatan jer je pravljen namenski samo za taj određeni projekat.
Prilagođena izrada internet prodavnice donosi i neka dodatna ulaganja kao i produženo vreme izrade, ali takođe donosi i apsolutnu prilagođenost sistema, u zavisnosti od potreba klijenta.
Ukoliko ste malo ili srednje preduzeće i bavite se prodajom ili proizvodnjom nekih proizvoda siguran sam da ste do sada tražili načine da proširite tržište na kojem nastupate i tako sebi donesete dodatnu zaradu. Svako preduzeće treba da teži proširenju poslovanja inače zapada u stagnaciju i konkurencija ga jednostavno pregazi.
Tradicionalnim načinom prodaje nije lako izboriti se sa dodatnim troškovima zakupa prostora, zaposlenjem dodatnih radnika, a i utroškom vremena, kojeg obično nemamo dovoljno. Jedan način da uspostavimo novi kanal prodaje i proširimo tržište jesu društvene mreže, ali smo već naveli njihova ograničenja u smislu prodaje. Neko poboljšanje bi se primetilo, ali možete dosta više i efikasnije.
Izrada internet prodavnice otvara praktično neograničeno tržište, a na vama je samo da odlučite da li ćete da nastupate na domaćem tržištu ili ćete možda da proširite aktivnosti i na inostrano tržište.
Takođe, ako ste novoosnovano preduzeće ili planirate da osnujete jedno i da se bavite prodajom, u samom početku treba da planirate internet prodavnicu jer ste tada u startu u prednosti u odnosu na konkurenciju koja nema internet prodaju. Prednost u odnosu na konkurenciju koja ima internet prodaju treba da steknete na druge načine tj. kroz dobar internet marketing i kvalitet usluga i proizvoda, kao i kroz sticanje poverenja kupaca. Ali, to je posebna priča.
Odgovor na pitanje da li vam je potrebna izrada veb prodavnice vrlo lako možete i sami da date iz sopstvenog iskustva. Sigurno ste nekada i sami kupovali preko nečije internet prodavnice iz udobnosti svog doma ili možda iz nekog kafića, preko telefona, dok pijuckate kaficu. Možda ste nekad nešto kupili preko velikih i poznatih internet prodavnica kao što su Amazon ili Alibaba, pa možete da zamislite koliko je njihovo tržište ili koliko je jednostavno na taj način nešto kupiti. Ukoliko niste probajte i testirajte kako funkcioniše.
Ove dve pomenute internet prodavnice su zaista velike i tržište im je ceo svet i možda nisu za poređenje sa malim i srednjim preduzećem, ali vam govore da i vi možete da dosegnete željena tržišta i plasirate svoje proizvode gde god hoćete.
Prodaja preko interneta raste iz godine u godinu i tu svakako leži ogroman potencijal i za vaše preduzeće. Nove generacije sve više koriste internet u svakodnevnom životu, pa i za kupovinu, tako da cifre mogu samo da rastu.
Zbog sve bržeg života i nedostatka slobodnog vremena, nažalost je tako, ljudi traže što jednostavnije i što brže načine da obave nešto, dođu do informacija, pa i da kupe šta im je potrebno. Definitivno internet im pruža dosta mogućnosti da nešto brzo urade, a pošto je danas primetna tendencija ekspanzije mobilnih uređaja koji imaju pristup internetu, imamo mogućnost da i kupovinu obavimo u hodu i sve više njih koristi tu mogućnost.
Zbog navedenog broj korisnika interneta koji kupuju onlajn je u konstantnom porastu, a sa tim i količina potrošenog novca na ovaj način.
Ispod je statistika prodaje preko interneta od 2014. godine i projekcija do 2021. godine. Prikazana je vrednost prodaje preko interneta u milijardama američkih dolara na globalnom nivou.
*Vrednost prodaje preko interneta u milijardama US dolara na globalnom nivou
*Izvor: www.statista.com
Nisam pronašao neku relevantnu statistiku za Srbiju novijeg datuma, ali iako cifre sigurno nisu ni približno ovolike trend porasta prodaje preko interneta sigurno jeste približan.
Cena izrade internet prodavnice može dosta da varira, u zavisnosti od funkcionalnosti koje sadrži, da li je implementirana kroz neko od gotovih rešenja ili je programirana od početka i napravljeno prilagođeno rešenje specifičnim potrebama.
U suštini može da se kreće od 500 €, za gotova rešenja, pa do 1000 - 5000 € ili više, za prilagođena rešenja. Možda je moguće da košta i nešto manje od 500 €, u zavisnosti od vrste dizajna, da li proizvode unosite sami ili ne, da li pripremate slike proizvoda sami ili ne, da li postoje dodatne stranice na veb sajtu, da li ima potrebe za prevod na dodatne jezike itd.
Za precizniju informaciju o ceni potrebno je detaljnije opisati potrebe i željene funkcionalnosti internet prodavnice, kako bi procena bila realna.
Ukoliko ne možete da se snađete sa formama za upite jednostavno pošaljite uopšteno pitanje preko prve forme ili pošaljite mejl na adresu nkodveb@gmail.com sa uopštenim pitanjem, a mi ćemo vam odgovoriti sa potrebnim podpitanjima i na kraju sa preciznim odgovorom o ceni.
Internet treba iskoristiti u punom potencijalu za poslovne potrebe, pa isto tako ukoliko se bavite prodajom iskoristite njegov potencijal i proširite svoje tržište i dajte svom preduzeću šansu za razvoj i veću dobit. Obezbedite mu što trajniju budućnost i budite korak ispred konkurencije. Investirajte u svoje poslovanje.
Nadam sam se sam uspeo da vam pojasnim šta je internet prodavnica i zašto vam treba izrada internet prodavnice, ukoliko se bavite prodajom, i da odgovorim na još neka pitanja u vezi kojih ste imali nedoumice.
Informacije o proizvodima su lako dostupne i vidljive, a kupovina jednostavna koliko i pritiskanje dugmeta miša računara. Iz tog razloga izrada internet prodavnice (web shop-a) treba da bude vaš izbor.
Sadržaj članka:
- ŠTA JE INTERNET PRODAVNICA?
- PREDNOSTI INTERNET PRODAVNICE U ODNOSU NA KLASIČNU PRODAJU
- PREDNOSTI INTERNET PRODAVNICE U ODNOSU NA DRUŠTVENE MREŽE
- POVEZIVANjE INTERNET PRODAVNICE I DRUŠTVENIH MREŽA
- FUNKCIONALNOSTI INTERNET PRODAVNICE
- GOTOVA REŠENjA INTERNET PRODAVNICA
- PRILAGOĐENA IZRADA INTERNET PRODAVNICE
- DA LI MI JE POTREBNA IZRADA INTERNET PRODAVNICE?
- STATISTIKA PRODAJE PREKO INTERNETA
- KOLIKO KOŠTA IZRADA INTERNET PRODAVNICE?
Šta je internet prodavnica?
Internet prodavnica predstavlja veb aplikaciju koja ja implementirana u neku veb prezentaciju (veb sajt) ili može biti samostalna aplikacija, preko koje se vrši prodaja proizvoda na internetu tzv. "onlajn prodaja". Ovakav koncept omogućuje prodaju na praktično neograničenom tržištu i prodavcu otvara nove mogućnosti. Takođe, kupcima omogućuje brzu i komfornu kupovinu, štedi vreme koje bi utrošili na obilazak prodavnica i čekanje u redovima na kasi.
A, znamo da je zadovoljan kupac = zadovoljan prodavac!
Prednosti internet prodavnice u odnosu na klasičnu prodaju
Zamišljam jedno malo ili srednje preduzeće koje se bavi prodajom nekih proizvoda, nije bitno kojih. Vlasnik se bori sa konkurencijom, svakodnevno troši veliku energiju organizujući zaposlene i celokupno poslovanje. Ko će da radi koju smenu od zaposlenih? Baš juče jedan od njih ode na bolovanje, a drugi uskoro treba da ide na godišnji odmor. Vlasnik prostora koji iznajmljuje za svoju prodavnicu najavljuje razgovor o povećanju zakupa.
Izrada internet prodavnice eliminiše ovakve brige!
Verujem da su vam prednosti internet prodavnice u odnosu na tradicionalnu ili klasičnu prodaju očigledni i logični, ali istaćiću nekoliko:
- Nema troškova zakupa ili kupovine prodajnog prostora.
- Nema troškova angažovanja radnika.
- Internet prodavnica je otvorena non-stop.
- Dostupna je svima, kao da imate prodavnicu u svakom mestu.
- Internet prodaja je oslobođena fiskalizacije, dakle ne treba vam fiskalna kasa ( link Poreska uprava ). Šifra delatnosti 4791 - Trgovina na malo posredstvom pošte ili interneta.
Dakle eliminišu se znatni troškovi i značajno štedi vreme, koje bi bilo utrošeno na organizaciju i pripremu zaposlenih, prodajnih mesta, kao i administraciju potrebnu oko svega. Sa druge strane imate ulaganje u izradu internet prodavnice ili veb prodavnice, koje u kratkom roku može biti veoma isplativo.
Iz ovih razloga preko internet prodavnica danas se prodaju raznorazni proizvodi, od garderobe i obuće, preko kozmetike, nakita, električnih aparata i manjih i većih, alata, knjiga, pa sve do prehrambenih i poljoprivrednih proizvoda, pa čak i stoke. Većina ovih proizvoda može biti dostavljena kupcu preko neke kurirske službe ili pošte, tako da kupac ne mora da napusti komfor svog doma, a kupljeni proizvodi mu stižu na kućnu adresu.
Prednosti internet prodavnice u odnosu na društvene mreže
Čest kanal prodaje za mala i srednja preduzeća su i društvene mreže, a najčešće Fejsbuk. Ovakav vid prodaje može biti dobar. Ponuda proizvoda se brzo proširi među prijateljima na Fejbuku, zainteresovani mogu da vas kontaktiraju i pitaju za detalje, cenu itd. A najbolje od svega je - besplatno je. Međutim postoje značajna ograničenja jer nije baš sve toliko besplatno kao što izgleda.
Fejsbuk i druge mreže sankcionišu prodaju tj. bilo kakve komercijalne aktivnosti preko klasičnog naloga. Ukoliko se primeti takva aktivnost može doći i do gašenja naloga, ukoliko se sa istom ne prestane. Možete formirati stranicu u te svrhe, ali ste onda ograničeni u dometu potencijalnih kupaca, a to sve iz razloga da bi Fejsbuk ili neka druga mreža mogla da vam naplati reklamu ili omogući širi domet kupaca u određenoj ciljnoj grupi. Ograničeni ste takođe funkcionalnostima koje nudi društvena mreža, kao i dizajnom stranice, kupci nemaju sve potrebne informacije lako dostupne, sve je nekako uniformisano i ne možete lako da se izdvojite od konkurencije.
Sa druge strane ovo su prednosti internet prodavnice:
- Unikatan dizajn u skladu sa vašim brendom proizvoda. Sve izgleda onako kako želite i možete da se istaknete vizuelno od konkurencije.
- Sve informacije su lako dostupne kupcima i nema potrebe za čestim upitima i čekanjem odgovora.
- Komunikacija sa kupcima je jednostavna i uređena na način na koji vi to želite. Kupci mogu da dobijaju razna obaveštenja, promocije, akcije automatski na svoju mejl adresu.
- Nema ograničenja u dostupnosti ciljne grupe kupaca.
- Nema nikakvih ograničenja u smislu funkcionalnosti jer sve može biti prilagođeno vašim potrebama i željama.
- Svi proizvodi su lako dostupni i poređani po željenim kategorijama radi lakše pretrage. Vidno su istaknute cene, popusti, opisi i drugi detalji proizvoda.
- Izrada internet prodavnice može da vam omogući registrovanje kupaca u bazu podataka i potrebne statistike radi praćenja uspešnosti prodaje.
- Kupac ne mora da ima nalog na nekoj od društvenih mreže, na kojoj prezentujete svoje poizvode, da bi poručio proizvod.
- Kupovina je samo na par klikova daleko, bez potrebe dodatnih upita i čekanja odgovora.
Ovo su neke od prednosti internet prodavnice, a neke su veoma bitne jer smanjuju mogućnost da kupac odustane od kupovine jer nema dovoljno potrebnih informacija i mora da čeka na njih. I sami znate da ukoliko, recimo, morate da čekate na odgovor za cenu nekog proizvoda dok neko ne vidi vaše pitanje postoji velika mogućnost da ćete takav proizvod potražiti na drugom mestu. Danas kupac želi da obavi kupovinu jednostavno i brzo, a to mu svakako omogućuje internet prodavnica.
Izrada internet prodavnice nije besplatna, ali se ne smatra ni troškom već ulaganjem od kojeg očekujete dodatnu zaradu, a smanjenje troškova smo već spominjali i ono je značajno u odnosu na tradicionalni način prodaje. U odnosu na prodaju preko društvenih mreža donosi mnogo više mogućnosti, preglednost, laku dostupnost informacija, jednostavnu komunikaciju, brzu i laku kupovinu i samim tim učinak internet prodavnice je daleko veći.
Povezivanje internet prodavnice i društvenih mreža
U svakom slučaju možete kombinovati internet prodavnicu i društvene mreže, tako što ćete ih povezati. Na društvenim mrežama možete postavljati veze (linkove) u objavama prema pojedinačnim proizvodima u vašoj internet prodavnici ili veze prema proizvodima na nekom popustu, promociji, novim proizvodima itd.
Tako da društvene mreže mogu da vam pomognu u promovisanju proizvoda i akcija i same internet prodavnice i to bi im bila najbolja namena, umesto da primarno služe u svrhu prodaje. Na taj način kupci imaju jednostavnu vezu do stranice u internet prodavnici koja može da im pruži detaljne informacije o proizvodima i laku kupovinu.
Funkcionalnosti internet prodavnice
Izrada internet prodavnice može da pruži raznovrsne funkcionalnosti, od osnovnih potrebnih za rad jedne internet prodavnice do kompleksnih automatizovanih fukncionalnosti, a sve u zavisnosti od vaših potreba, vrste proizvoda koji se prodaju i ciljne grupe potencijalnih kupaca.
Informacije o proizvodu
Svaki proizvod ima mogućnost unošenja potrebnih informacija o nazivu, ceni, popustu, opisu - deklaraciji proizvoda, stanju na lageru. Za svaki proizvod je moguće uneti jednu ili više slika, a može se omogućiti ostavljanje komentara i ocena kupaca.
Sortiranje i pretraga proizvoda
Proizvode u internet prodavnici je moguće sortirati u kategorije i podkategorije radi lakše pretrage i pregleda proizvoda. Moguća je pretraga i sortiranje po nazivu, kategoriji, najnovijim proizvodima, onima na popustu ili nekom drugom parametru.
Ponuda sličnih proizvoda
Pri pregledu svakog pojedinačnog proizvoda mogu biti ponuđeni i drugi slični proizvodi i tako povećati mogućnost i druge kupovine.
Pregled kupljenih proizvoda i slanje mejla za potvrdu porudžbine
Nakon odabira željenih proizvoda kupcu se prikazuje spisak kupljenih proizvoda sa svim eventualnim dodatnim troškovima. Nakon potvrde kupovine kupac automatski dobija mejl sa podacima o kupovini. Može se poslati račun ukoliko je potrebno.
Upravljanje internet prodavnicom preko administrativnog dela
Izrada veb prodavnice omogućuje i kompletno upravljanje prodavnicom od strane ovlašćenog lica. Administrativni deo omogućije dodavanje novih proizvoda, izmenu i brisanje postojećih, dodavanje izmenu i brisanje kategorija i podkategorija, upravljanje lagerom proizvoda, dodelu popusta i način prikaza proizvoda.
Praćenje statusa porudžbine proizvoda
Postavljanjem određenog statusa porudžbini administrator može da prati koliko ima obrađenih porudžbina, koliko je u procesu obrade, koliko je otkazanih ili na čekanju iz nekog razloga. Postoji mogućnost unošenja komentara od strane administratora radi lakšeg praćenja porudžbine.
Statistika prodaje
Administrator internet prodavnice ima mogućnost pregleda statistike prodaje na dnevnom, mesečnom ili godišnjem nivou. Mogu se videti najprodavaniji proizvodi, oni koji donose najviše zarade, koja kategorija proizvoda je najprodavanija itd. i prema tome je moguće planirati dalje akcije. Takođe je moguće pratiti i statistiku kupovine pojedinačnih registrovanih kupaca, koliko proizvoda su kupili i koliko novca potrošili.
Gotova rešenja internet prodavnica
Postoji dosta gotovih rešenja platformi za internet prodavnice kao što su Magento (Magento), Open Kart (Open Cart), Presta Šop (Presta Shop) i drugi, ali NKOD se bazira na Vu Komerc (WooCommerce) rešenje za Vordpres (Wordpress). Razlog je što je Vu Komerc Vordpresov dodatak i postoji dosta podrške za njega. Podržava različite načine naplate, ima dosta funkcionalnosti, lak je za korišćenje klijentima i ubrzava proces izrade internet prodavnice. Idealan je za manja i srednja preduzeća.
Jedan od primera internet prodavnice urađen na Vu Komerc platformi koji možete pogledati je, recimo, veb sajt firme TomaStraps - kaiševi za satove. Sam dizajn može biti kakav god želite da bude i nebitno je da li prodajete narukvice za satove ili nešto drugo, već je bitna funkcionalnost koja je u pozadini.
Prilagođena izrada internet prodavnice
Gotova rešenja mogu biti zadovoljavajuća u velikom broju slučajeva, ali nekada je potrebno napraviti specifične funkcionalnosti, koje nisu sadržane u gotovim rešenjima. Tada je potrebno napraviti sistem za upravljanje sadržajem na način prilagođen specifičnim potrebama. U tom slučaju NKOD programira svaki detalj posebno u tu svrhu i samim tim takav sistem postaje unikatan jer je pravljen namenski samo za taj određeni projekat.
Prilagođena izrada internet prodavnice donosi i neka dodatna ulaganja kao i produženo vreme izrade, ali takođe donosi i apsolutnu prilagođenost sistema, u zavisnosti od potreba klijenta.
Da li mi je potrebna izrada internet prodavnice?
Ukoliko ste malo ili srednje preduzeće i bavite se prodajom ili proizvodnjom nekih proizvoda siguran sam da ste do sada tražili načine da proširite tržište na kojem nastupate i tako sebi donesete dodatnu zaradu. Svako preduzeće treba da teži proširenju poslovanja inače zapada u stagnaciju i konkurencija ga jednostavno pregazi.
Tradicionalnim načinom prodaje nije lako izboriti se sa dodatnim troškovima zakupa prostora, zaposlenjem dodatnih radnika, a i utroškom vremena, kojeg obično nemamo dovoljno. Jedan način da uspostavimo novi kanal prodaje i proširimo tržište jesu društvene mreže, ali smo već naveli njihova ograničenja u smislu prodaje. Neko poboljšanje bi se primetilo, ali možete dosta više i efikasnije.
Izrada internet prodavnice otvara praktično neograničeno tržište, a na vama je samo da odlučite da li ćete da nastupate na domaćem tržištu ili ćete možda da proširite aktivnosti i na inostrano tržište.
Takođe, ako ste novoosnovano preduzeće ili planirate da osnujete jedno i da se bavite prodajom, u samom početku treba da planirate internet prodavnicu jer ste tada u startu u prednosti u odnosu na konkurenciju koja nema internet prodaju. Prednost u odnosu na konkurenciju koja ima internet prodaju treba da steknete na druge načine tj. kroz dobar internet marketing i kvalitet usluga i proizvoda, kao i kroz sticanje poverenja kupaca. Ali, to je posebna priča.
Odgovor na pitanje da li vam je potrebna izrada veb prodavnice vrlo lako možete i sami da date iz sopstvenog iskustva. Sigurno ste nekada i sami kupovali preko nečije internet prodavnice iz udobnosti svog doma ili možda iz nekog kafića, preko telefona, dok pijuckate kaficu. Možda ste nekad nešto kupili preko velikih i poznatih internet prodavnica kao što su Amazon ili Alibaba, pa možete da zamislite koliko je njihovo tržište ili koliko je jednostavno na taj način nešto kupiti. Ukoliko niste probajte i testirajte kako funkcioniše.
Ove dve pomenute internet prodavnice su zaista velike i tržište im je ceo svet i možda nisu za poređenje sa malim i srednjim preduzećem, ali vam govore da i vi možete da dosegnete željena tržišta i plasirate svoje proizvode gde god hoćete.
Statistika prodaje preko interneta
Prodaja preko interneta raste iz godine u godinu i tu svakako leži ogroman potencijal i za vaše preduzeće. Nove generacije sve više koriste internet u svakodnevnom životu, pa i za kupovinu, tako da cifre mogu samo da rastu.
Zbog sve bržeg života i nedostatka slobodnog vremena, nažalost je tako, ljudi traže što jednostavnije i što brže načine da obave nešto, dođu do informacija, pa i da kupe šta im je potrebno. Definitivno internet im pruža dosta mogućnosti da nešto brzo urade, a pošto je danas primetna tendencija ekspanzije mobilnih uređaja koji imaju pristup internetu, imamo mogućnost da i kupovinu obavimo u hodu i sve više njih koristi tu mogućnost.
Zbog navedenog broj korisnika interneta koji kupuju onlajn je u konstantnom porastu, a sa tim i količina potrošenog novca na ovaj način.
Ispod je statistika prodaje preko interneta od 2014. godine i projekcija do 2021. godine. Prikazana je vrednost prodaje preko interneta u milijardama američkih dolara na globalnom nivou.
*Vrednost prodaje preko interneta u milijardama US dolara na globalnom nivou
*Izvor: www.statista.com
Nisam pronašao neku relevantnu statistiku za Srbiju novijeg datuma, ali iako cifre sigurno nisu ni približno ovolike trend porasta prodaje preko interneta sigurno jeste približan.
Koliko košta izrada internet prodavnice?
Cena izrade internet prodavnice može dosta da varira, u zavisnosti od funkcionalnosti koje sadrži, da li je implementirana kroz neko od gotovih rešenja ili je programirana od početka i napravljeno prilagođeno rešenje specifičnim potrebama.
U suštini može da se kreće od 500 €, za gotova rešenja, pa do 1000 - 5000 € ili više, za prilagođena rešenja. Možda je moguće da košta i nešto manje od 500 €, u zavisnosti od vrste dizajna, da li proizvode unosite sami ili ne, da li pripremate slike proizvoda sami ili ne, da li postoje dodatne stranice na veb sajtu, da li ima potrebe za prevod na dodatne jezike itd.
Pogledajte NKOD cenovnik Odaberite veb prodavnicu sa NKOD CMS sistemom ili Vordpres CMS-om.
Za precizniju informaciju o ceni potrebno je detaljnije opisati potrebe i željene funkcionalnosti internet prodavnice, kako bi procena bila realna.
Popunite upitnik Popunite upitnik za izradu veb sajtova, odaberite dinamički sajt, željeni CMS i veb prodavnicu i što preciznije opišite potrebe.
Ukoliko ne možete da se snađete sa formama za upite jednostavno pošaljite uopšteno pitanje preko prve forme ili pošaljite mejl na adresu nkodveb@gmail.com sa uopštenim pitanjem, a mi ćemo vam odgovoriti sa potrebnim podpitanjima i na kraju sa preciznim odgovorom o ceni.
Zaključak
Internet treba iskoristiti u punom potencijalu za poslovne potrebe, pa isto tako ukoliko se bavite prodajom iskoristite njegov potencijal i proširite svoje tržište i dajte svom preduzeću šansu za razvoj i veću dobit. Obezbedite mu što trajniju budućnost i budite korak ispred konkurencije. Investirajte u svoje poslovanje.
Nadam sam se sam uspeo da vam pojasnim šta je internet prodavnica i zašto vam treba izrada internet prodavnice, ukoliko se bavite prodajom, i da odgovorim na još neka pitanja u vezi kojih ste imali nedoumice.