Израда интернет продавнице - (web shop)

израда интернет продавнице
Назад на остале чланке

Шта је интернет продавница? Које су предности, функционалности и цена?

Израда интернет продавнице, тзв. web shop, ће бити инвестиција која ће вишеструко да вам се исплати! Она брише границе тржишта на којем пласирате своје производе, дизајнирана је у складу са вашим брендом, смањује трошкове продаје и може да пружи безброј функционалности које су вам неопходне за презентовање производа.

Информације о производима су лако доступне и видљиве, а куповина једноставна колико и притискање дугмета миша рачунара. Из тог разлога израда интернет продавнице (web shop-а) треба да буде ваш избор.

Садржај чланка:



Шта је интернет продавница?



Интернет продавница представља веб апликацију која ја имплементирана у неку веб презентацију (веб сајт) или може бити самостална апликација, преко које се врши продаја производа на интернету тзв. "онлајн продаја". Овакав концепт омогућује продају на практично неограниченом тржишту и продавцу отвара нове могућности. Такође, купцима омогућује брзу и комфорну куповину, штеди време које би утрошили на обилазак продавница и чекање у редовима на каси.

А, знамо да је задовољан купац = задовољан продавац!

интернет продавница - онлајн куповина

Предности интернет продавнице у односу на класичну продају



Замишљам једно мало или средње предузеће које се бави продајом неких производа, није битно којих. Власник се бори са конкуренцијом, свакодневно троши велику енергију организујући запослене и целокупно пословање. Ко ће да ради коју смену од запослених? Баш јуче један од њих оде на боловање, а други ускоро треба да иде на годишњи одмор. Власник простора који изнајмљује за своју продавницу најављује разговор о повећању закупа.

Израда интернет продавнице елиминише овакве бриге!

Верујем да су вам предности интернет продавнице у односу на традиционалну или класичну продају очигледни и логични, али истаћићу неколико:



  1. Нема трошкова закупа или куповине продајног простора.

  2. Нема трошкова ангажовања радника.

  3. Интернет продавница је отворена нон-стоп.

  4. Доступна је свима, као да имате продавницу у сваком месту.

  5. Интернет продаја је ослобођена фискализације, дакле не треба вам фискална каса ( линк Пореска управа ). Шифра делатности 4791 - Трговина на мало посредством поште или интернета.




Дакле елиминишу се знатни трошкови и значајно штеди време, које би било утрошено на организацију и припрему запослених, продајних места, као и администрацију потребну око свега. Са друге стране имате улагање у израду интернет продавнице или веб продавнице, које у кратком року може бити веома исплативо.

Из ових разлога преко интернет продавница данас се продају разноразни производи, од гардеробе и обуће, преко козметике, накита, електричних апарата и мањих и већих, алата, књига, па све до прехрамбених и пољопривредних производа, па чак и стоке. Већина ових производа може бити достављена купцу преко неке курирске службе или поште, тако да купац не мора да напусти комфор свог дома, а купљени производи му стижу на кућну адресу.

Предности интернет продавнице у односу на друштвене мреже



Чест канал продаје за мала и средња предузећа су и друштвене мреже, а најчешће Фејсбук. Овакав вид продаје може бити добар. Понуда производа се брзо прошири међу пријатељима на Фејбуку, заинтересовани могу да вас контактирају и питају за детаље, цену итд. А најбоље од свега је - бесплатно је. Међутим постоје значајна ограничења јер није баш све толико бесплатно као што изгледа.

продаја преко друштвених мрежа

Фејсбук и друге мреже санкционишу продају тј. било какве комерцијалне активности преко класичног налога. Уколико се примети таква активност може доћи и до гашења налога, уколико се са истом не престане. Можете формирати страницу у те сврхе, али сте онда ограничени у домету потенцијалних купаца, а то све из разлога да би Фејсбук или нека друга мрежа могла да вам наплати рекламу или омогући шири домет купаца у одређеној циљној групи. Ограничени сте такође функционалностима које нуди друштвена мрежа, као и дизајном странице, купци немају све потребне информације лако доступне, све је некако униформисано и не можете лако да се издвојите од конкуренције.

Са друге стране ово су предности интернет продавнице:



  1. Уникатан дизајн у складу са вашим брендом производа. Све изгледа онако како желите и можете да се истакнете визуелно од конкуренције.

  2. Све информације су лако доступне купцима и нема потребе за честим упитима и чекањем одговора.

  3. Комуникација са купцима је једноставна и уређена на начин на који ви то желите. Купци могу да добијају разна обавештења, промоције, акције аутоматски на своју мејл адресу.

  4. Нема ограничења у доступности циљне групе купаца.

  5. Нема никаквих ограничења у смислу функционалности јер све може бити прилагођено вашим потребама и жељама.

  6. Сви производи су лако доступни и поређани по жељеним категоријама ради лакше претраге. Видно су истакнуте цене, попусти, описи и други детаљи производа.

  7. Израда интернет продавнице може да вам омогући регистровање купаца у базу података и потребне статистике ради праћења успешности продаје.

  8. Купац не мора да има налог на некој од друштвених мреже, на којој презентујете своје поизводе, да би поручио производ.

  9. Куповина је само на пар кликова далеко, без потребе додатних упита и чекања одговора.




Ово су неке од предности интернет продавнице, а неке су веома битне јер смањују могућност да купац одустане од куповине јер нема довољно потребних информација и мора да чека на њих. И сами знате да уколико, рецимо, морате да чекате на одговор за цену неког производа док неко не види ваше питање постоји велика могућност да ћете такав производ потражити на другом месту. Данас купац жели да обави куповину једноставно и брзо, а то му свакако омогућује интернет продавница.

Израда интернет продавнице није бесплатна, али се не сматра ни трошком већ улагањем од којег очекујете додатну зараду, а смањење трошкова смо већ спомињали и оно је значајно у односу на традиционални начин продаје. У односу на продају преко друштвених мрежа доноси много више могућности, прегледност, лаку доступност информација, једноставну комуникацију, брзу и лаку куповину и самим тим учинак интернет продавнице је далеко већи.

Повезивање интернет продавнице и друштвених мрежа



У сваком случају можете комбиновати интернет продавницу и друштвене мреже, тако што ћете их повезати. На друштвеним мрежама можете постављати везе (линкове) у објавама према појединачним производима у вашој интернет продавници или везе према производима на неком попусту, промоцији, новим производима итд.

Тако да друштвене мреже могу да вам помогну у промовисању производа и акција и саме интернет продавнице и то би им била најбоља намена, уместо да примарно служе у сврху продаје. На тај начин купци имају једноставну везу до странице у интернет продавници која може да им пружи детаљне информације о производима и лаку куповину.

Функционалности интернет продавнице



Израда интернет продавнице може да пружи разноврсне функционалности, од основних потребних за рад једне интернет продавнице до комплексних аутоматизованих фукнционалности, а све у зависности од ваших потреба, врсте производа који се продају и циљне групе потенцијалних купаца.

Функционалности интернет продавнице

Информације о производу

Сваки производ има могућност уношења потребних информација о називу, цени, попусту, опису - декларацији производа, стању на лагеру. За сваки производ је могуће унети једну или више слика, а може се омогућити остављање коментара и оцена купаца.

Сортирање и претрага производа

Производе у интернет продавници је могуће сортирати у категорије и подкатегорије ради лакше претраге и прегледа производа. Могућа је претрага и сортирање по називу, категорији, најновијим производима, онима на попусту или неком другом параметру.

Понуда сличних производа

При прегледу сваког појединачног производа могу бити понуђени и други слични производи и тако повећати могућност и друге куповине.

Преглед купљених производа и слање мејла за потврду поруџбине

Након одабира жељених производа купцу се приказује списак купљених производа са свим евентуалним додатним трошковима. Након потврде куповине купац аутоматски добија мејл са подацима о куповини. Може се послати рачун уколико је потребно.

Управљање интернет продавницом преко административног дела

Израда веб продавнице омогућује и комплетно управљање продавницом од стране овлашћеног лица. Административни део омогућије додавање нових производа, измену и брисање постојећих, додавање измену и брисање категорија и подкатегорија, управљање лагером производа, доделу попуста и начин приказа производа.

Праћење статуса поруџбине производа

Постављањем одређеног статуса поруџбини администратор може да прати колико има обрађених поруџбина, колико је у процесу обраде, колико је отказаних или на чекању из неког разлога. Постоји могућност уношења коментара од стране администратора ради лакшег праћења поруџбине.

Статистика продаје

Администратор интернет продавнице има могућност прегледа статистике продаје на дневном, месечном или годишњем нивоу. Могу се видети најпродаванији производи, они који доносе највише зараде, која категорија производа је најпродаванија итд. и према томе је могуће планирати даље акције. Такође је могуће пратити и статистику куповине појединачних регистрованих купаца, колико производа су купили и колико новца потрошили.

Готова решења интернет продавница



Постоји доста готових решења платформи за интернет продавнице као што су Магенто (Magento), Опен Карт (Open Cart), Преста Шоп (Presta Shop) и други, али НКОД се базира на Ву Комерц (WooCommerce) решење за Вордпрес (Wordpress). Разлог је што је Ву Комерц Вордпресов додатак и постоји доста подршке за њега. Подржава различите начине наплате, има доста функционалности, лак је за коришћење клијентима и убрзава процес израде интернет продавнице. Идеалан је за мања и средња предузећа.

Један од примера интернет продавнице урађен на Ву Комерц платформи који можете погледати је, рецимо, веб сајт фирме ТомаСтрапс - каишеви за сатове. Сам дизајн може бити какав год желите да буде и небитно је да ли продајете наруквице за сатове или нешто друго, већ је битна функционалност која је у позадини.

Прилагођена израда интернет продавнице



Готова решења могу бити задовољавајућа у великом броју случајева, али некада је потребно направити специфичне функционалности, које нису садржане у готовим решењима. Тада је потребно направити систем за управљање садржајем на начин прилагођен специфичним потребама. У том случају НКОД програмира сваки детаљ посебно у ту сврху и самим тим такав систем постаје уникатан јер је прављен наменски само за тај одређени пројекат.

Прилагођена израда интернет продавнице доноси и нека додатна улагања као и продужено време израде, али такође доноси и апсолутну прилагођеност система, у зависности од потреба клијента.

Да ли ми је потребна израда интернет продавнице?



Уколико сте мало или средње предузеће и бавите се продајом или производњом неких производа сигуран сам да сте до сада тражили начине да проширите тржиште на којем наступате и тако себи донесете додатну зараду. Свако предузеће треба да тежи проширењу пословања иначе запада у стагнацију и конкуренција га једноставно прегази.

Традиционалним начином продаје није лако изборити се са додатним трошковима закупа простора, запослењем додатних радника, а и утрошком времена, којег обично немамо довољно. Један начин да успоставимо нови канал продаје и проширимо тржиште јесу друштвене мреже, али смо већ навели њихова ограничења у смислу продаје. Неко побољшање би се приметило, али можете доста више и ефикасније.

Израда интернет продавнице?

Израда интернет продавнице отвара практично неограничено тржиште, а на вама је само да одлучите да ли ћете да наступате на домаћем тржишту или ћете можда да проширите активности и на инострано тржиште.

Такође, ако сте новоосновано предузеће или планирате да оснујете једно и да се бавите продајом, у самом почетку треба да планирате интернет продавницу јер сте тада у старту у предности у односу на конкуренцију која нема интернет продају. Предност у односу на конкуренцију која има интернет продају треба да стекнете на друге начине тј. кроз добар интернет маркетинг и квалитет услуга и производа, као и кроз стицање поверења купаца. Али, то је посебна прича.

Одговор на питање да ли вам је потребна израда веб продавнице врло лако можете и сами да дате из сопственог искуства. Сигурно сте некада и сами куповали преко нечије интернет продавнице из удобности свог дома или можда из неког кафића, преко телефона, док пијуцкате кафицу. Можда сте некад нешто купили преко великих и познатих интернет продавница као што су Амазон или Алибаба, па можете да замислите колико је њихово тржиште или колико је једноставно на тај начин нешто купити. Уколико нисте пробајте и тестирајте како функционише.

Ове две поменуте интернет продавнице су заиста велике и тржиште им је цео свет и можда нису за поређење са малим и средњим предузећем, али вам говоре да и ви можете да досегнете жељена тржишта и пласирате своје производе где год хоћете.

Статистика продаје преко интернета



Продаја преко интернета расте из године у годину и ту свакако лежи огроман потенцијал и за ваше предузеће. Нове генерације све више користе интернет у свакодневном животу, па и за куповину, тако да цифре могу само да расту.

Због све бржег живота и недостатка слободног времена, нажалост је тако, људи траже што једноставније и што брже начине да обаве нешто, дођу до информација, па и да купе шта им је потребно. Дефинитивно интернет им пружа доста могућности да нешто брзо ураде, а пошто је данас приметна тенденција експанзије мобилних уређаја који имају приступ интернету, имамо могућност да и куповину обавимо у ходу и све више њих користи ту могућност.

Због наведеног број корисника интернета који купују онлајн је у константном порасту, а са тим и количина потрошеног новца на овај начин.

Испод је статистика продаје преко интернета од 2014. године и пројекција до 2021. године. Приказана је вредност продаје преко интернета у милијардама америчких долара на глобалном нивоу.

Статистика продаје преко интернета
*Вредност продаје преко интернета у милијардама УС долара на глобалном нивоу
*Извор: www.statista.com

Нисам пронашао неку релевантну статистику за Србију новијег датума, али иако цифре сигурно нису ни приближно оволике тренд пораста продаје преко интернета сигурно јесте приближан.

Колико кошта израда интернет продавнице?



Цена израде интернет продавнице може доста да варира, у зависности од функционалности које садржи, да ли је имплементирана кроз неко од готових решења или је програмирана од почетка и направљено прилагођено решење специфичним потребама.

У суштини може да се креће од 500 €, за готова решења, па до 1000 - 5000 € или више, за прилагођена решења. Можда је могуће да кошта и нешто мање од 500 €, у зависности од врсте дизајна, да ли производе уносите сами или не, да ли припремате слике производа сами или не, да ли постоје додатне странице на веб сајту, да ли има потребе за превод на додатне језике итд.

Погледајте НКОД ценовник Одаберите веб продавницу са НКОД ЦМС системом или Вордпрес ЦМС-ом.


За прецизнију информацију о цени потребно је детаљније описати потребе и жељене функционалности интернет продавнице, како би процена била реална.

Попуните упитник Попуните упитник за израду веб сајтова, одаберите динамички сајт, жељени ЦМС и веб продавницу и што прецизније опишите потребе.


Уколико не можете да се снађете са формама за упите једноставно пошаљите уопштено питање преко прве форме или пошаљите мејл на адресу nkodveb@gmail.com са уопштеним питањем, а ми ћемо вам одговорити са потребним подпитањима и на крају са прецизним одговором о цени.

Закључак



Интернет треба искористити у пуном потенцијалу за пословне потребе, па исто тако уколико се бавите продајом искористите његов потенцијал и проширите своје тржиште и дајте свом предузећу шансу за развој и већу добит. Обезбедите му што трајнију будућност и будите корак испред конкуренције. Инвестирајте у своје пословање.

Надам сам се сам успео да вам појасним шта је интернет продавница и зашто вам треба израда интернет продавнице, уколико се бавите продајом, и да одговорим на још нека питања у вези којих сте имали недоумице.

Учествујте у анкети: шта бисте волели да пишемо у нашем блогу?

loading icon