Веб сајтови за све величине екрана
Веб сајтови са прилагодљивим страницама су веб сајтови чија је конструкција прилагођена за прегледање на мобилним уређајима. Оваква прилагођеност веб сајтова је данас нешто обавезно уколико желите да ваш сајт има велики број посета и буде доступан корисницима нон-стоп, где год да су. Разлог је све већа развијеност и употреба мобилних уређаја, као што су телефони или таблети.
Данас се мобилни телефони изузетно разликују од периода од пре 5 или 10 година, када су већином служили за позиве и слање СМС порука. Убрзан развој технологије и на њих оставља значајан утисак. Мобилни телефон је данас рачунар у малом, а перформансе се побољшавају из месеца у месец. Уређај који је стално уз вас и омогућује да претражујете интернет као са класичног рачунара захтева од веб дизајнера да сајтове прилагоде за прегледање на мобилним уређајима. Уколико ваш веб сајт није на потребан начин прилагођен неко ко га прегледа мораће да зумира да би садржај био читљив, да помера лево, десно садржај по екрану док не пронађе потребне информације, а да не причамо колико је више времена потребно да се читав садржај на сајту учита. То су свакако ствари које могу да натерају, рецимо потенцијалног купца, да одустане од прегледања вашег веб сајта и потражи други, лако прегледљив са мобилног уређаја. И тако ваша конкуренција профитира уместо вас. Прилагођеност сајта за прегледање на мобилним уређајима уствари значи да ће ваш сајт бити у могућности да препозна одређене резолуције, величине екрана и свој садржај прикаже тако да ће бити лако читљив и употребљив и на мањим екранима.
Гугл чак у резултатима претраге на мобилним уређајима истиче посебну напомену која означава да је сајт прилагођен и мобилним уређајима („За мобилне уређаје“ или „Mobile friendly“). Такође такву прилагођеност вреднује, између осталог, и у резултатима претраге када одлучује који веб сајт ће да се појави у самом врху претраге, када је вршите са мобилног уређаја. То значи уколико се налазите у резултатима претраге на првој страници, када претрагу вршите са десктоп рачунара, то не мора бити случај са претрагом помоћу мобилног уређаја уколико сајт није прилагођен. А то је све из разлога све веће заступљености мобилних уређаја у претрагама интернет садржаја. Статистике показују да је број претрага са мобилних уређаја постао већи од броја претрага са десктоп рачунара још у 2014 години.
*На Y оси можете видети број корисника на глобалном нивоу, а на X оси су представљене године.
Или Гугл-ова статистика корисника у САД-у. Такође се приказује однос претраге са мобилних уређаја и десктоп рачунара.
Закључак је да, уколико не желите да изгубите значајан број посета вашег веб сајта, он мора бити прилагођен мобилним уређајима.
Данас се мобилни телефони изузетно разликују од периода од пре 5 или 10 година, када су већином служили за позиве и слање СМС порука. Убрзан развој технологије и на њих оставља значајан утисак. Мобилни телефон је данас рачунар у малом, а перформансе се побољшавају из месеца у месец. Уређај који је стално уз вас и омогућује да претражујете интернет као са класичног рачунара захтева од веб дизајнера да сајтове прилагоде за прегледање на мобилним уређајима. Уколико ваш веб сајт није на потребан начин прилагођен неко ко га прегледа мораће да зумира да би садржај био читљив, да помера лево, десно садржај по екрану док не пронађе потребне информације, а да не причамо колико је више времена потребно да се читав садржај на сајту учита. То су свакако ствари које могу да натерају, рецимо потенцијалног купца, да одустане од прегледања вашег веб сајта и потражи други, лако прегледљив са мобилног уређаја. И тако ваша конкуренција профитира уместо вас. Прилагођеност сајта за прегледање на мобилним уређајима уствари значи да ће ваш сајт бити у могућности да препозна одређене резолуције, величине екрана и свој садржај прикаже тако да ће бити лако читљив и употребљив и на мањим екранима.
Гугл чак у резултатима претраге на мобилним уређајима истиче посебну напомену која означава да је сајт прилагођен и мобилним уређајима („За мобилне уређаје“ или „Mobile friendly“). Такође такву прилагођеност вреднује, између осталог, и у резултатима претраге када одлучује који веб сајт ће да се појави у самом врху претраге, када је вршите са мобилног уређаја. То значи уколико се налазите у резултатима претраге на првој страници, када претрагу вршите са десктоп рачунара, то не мора бити случај са претрагом помоћу мобилног уређаја уколико сајт није прилагођен. А то је све из разлога све веће заступљености мобилних уређаја у претрагама интернет садржаја. Статистике показују да је број претрага са мобилних уређаја постао већи од броја претрага са десктоп рачунара још у 2014 години.
*На Y оси можете видети број корисника на глобалном нивоу, а на X оси су представљене године.
Или Гугл-ова статистика корисника у САД-у. Такође се приказује однос претраге са мобилних уређаја и десктоп рачунара.
Закључак је да, уколико не желите да изгубите значајан број посета вашег веб сајта, он мора бити прилагођен мобилним уређајима.