Angažovali ste nekog za izradu veb sajta. Da li da ceo proces prepustite drugom ili da aktivno učestvujete?
Dakle, odabrali ste nekog za izradu veb sajta i sad samo da sačekate da se završi i to je to. Platio sam za uslugu i ne moram dalje da razmišljam o tome. Da li je ovo najbolji pristup?
Koliko treba da učestvujete u izradi svog veb sajta i koliko od vas i vaših ideja zavisi kvalitet i relevantnost sadržaja na veb sajtu i sama njegova struktura?
Pa, ovakvo razmišljanje neće doneti najbolje moguće rezultate, ne samo kod izrade veb sajta nego uopšte. Profesionalac će svakako uraditi svoj deo posla, dizajniraće veb sajt, programirati sve potrebne funkcionalnosti, testirati ih, uraditi optimizaciju za pretraživače i sve to postaviti na server i vaš veb sajt je vidljiv za ceo svet.
Međutim, fale dodatne finese. A, te finese donosite vi. Vaše aktivno učestvovanje u izradi veb sajta pomaže i profesionalcu kojeg ste angažovali da svoj posao uradi najbolje moguće jer ćete mu pomoći da bolje razume suštinu i poruku vašeg veb sajta, a samim tim adekvatno dizajnira njegovu struktutru. Šta su te finese? Ovo bi recimo koristilo NKOD-u kao dobre informacije:
Ako nam je jasnija vaša delatnost, kako funcionišete, na kakve prepreke nailazite u poslovanju, kako dolazite do klijenata/kupaca, koji su vam planovi i slično, to će nam sigurno koristiti kao potencijalna ideja za dizajn veb sajta. Znaćemo šta je bitno da se istakne u prvi plan kao najbitnija informacija za nekog ko poseti vaš budući sajt.
Recite nam vaše prednosti i mane u odnosu na konkurenciju, uputite nas na njihove veb sajtove, ukoliko ih imaju, i obrazložite šta je to što smatrate dobrim, a šta lošim na tim sajtovima.
Možda sadrže neku funckionalnost koju bismo mogli da unapredimo tako da možete da se istaknete od njih i date dodatnu vrednost vašim kupcima ili klijentima.
Možda nam date ideju kako da samim dizajnom veb sajta vas više istaknemo ili ideju za dodatne ključne reči, koje bismo koristili za optimizaciju sajta za veb pretraživače i otvorili dodatni kanal za potencijalni prihod itd.
Najbitniji deo sadržaja veb sajta su tekstovi. Bitne su i slike i vizuelni dizajn, ali najbitnija stvar za veb pretraživače, kao što je Gugl, je tekst.
Gugl čita tekst vašeg sajta i tako razume njegovu suštinu, prepoznaje ključne reči u naslovima i ostatku teksta, analizira ih i na taj način ima mogućnost da vrši rangiranje vašeg sajta u pretrazi, koje zavisi od još mnogo stvari, ali ovo je osnova.
Ukoliko vaši tekstovi sadrže relevantne, ažurne informacije vezane za delatnost, uslugu koju prezentujete na sajtu ljudi će želeti da ih pročitaju, a samim tim ćete imati više poseta prema sajtu. Ovo će Gugl prepoznati i rangirati bolje vaš veb sajt.
Jedna od dobrih stvari, u ovom smislu, je i pokretanje bloga na sajtu. Blog vam daje mogućnost da pišete opširno o temama koje obrađuje vaš veb sajt, a time dajete posetiocima sajta dobar izvor informacija koje ih interesuju, povećavate posete vašeg sajta i Guglu dajete pregršt materijala da obavi svoj posao tj. da rangira vaš veb sajt u pretrazi.
Razmislite strukturalnom dizajnu sajta, u smislu, koliko stranica bi trebao da ima i koje su to stranice, koje elemente bi pojedinačne stranice trebale da imaju itd.
Kada kažemo elemente stranice mislimo na njene celine, kao što su sajdbar (deo gde recimo mogu da stoje važni linkovi ili oglasi i sl.), šta bi bilo bitno da se nađe na samom početku veb stranice, šta je prioritetno, a šta nije toliko...
Na ovaj način nam pomažete da vizuelno dizajniramo stranice bolje, da se izdvoje i istaknu bitne celine, kako bi informacije koje su najznačajnije za posetioca sajta bile vidljive i pregledne.
Domen veb sajta je tekstualna, ljudski čitljiva reprezentacija IP adrese servera na kojem se nalazi vaš veb sajt. Vrlo je bitno da razmislite o tome koji će biti naziv domena. To je ono što će izražavati identitet veb sajta.
Obično je to naziv vašeg preduzeća, brenda ili tema koju obrađuje vaš sajt ili vaše ime i prezime, ukoliko je u pitanju lična prezentacija. Bitno je da bude relativno kratak i jasan, lak za pamćenje, a nije loše i ako sadrži neku ključnu reč ili frazu bitnu za pretragu na veb pretraživačima, ali nije obavezno.
Razmislite o tipu domena, to je ono .com, .rs, .srb, .edu, .net itd. Pa, recimo ukoliko nastupate na međunarodnom tržištu odabraćete neki od međunarodnih domena kao .com ili .net, ukoliko je u pitanju domaće tržište onda .rs ili .srb.
Domen .srb je jedini tip domena na svetu, pored ruskog nacionalnog domena, koji vam omogućava da naziv domena bude napisan ćirilicom. Što je vrlo bitna stvar za očuvanje nacionalnog pisma.
Dok je, recimo, .edu rezervisan za edukativne delatnosti, .gov za vladine organizacije itd. Više o internet domenima na Registar nacionalnog internet domena .
Ukoliko imate neke fotografije vašeg preduzeća, eksterijer ili enterijer, ili fotografije ljudi koji su zaposleni sa nekih događaja ili koji pokazuju radnu atmosferu predočite nam ih. Mogu da daju dodatnu notu unikatnosti vašeg veb sajta umesto nekih generičkih slika preuzetih sa interneta.
Isto važi i za snimke, ukoliko ih imate. Multimedijalni sadržaj oživljava stranicu i doprinosi većoj interaktivnosti između vas i posetioca sajta.
Sigurno je ukoliko aktivno učestvujete u izradi svog veb sajta to može doneti samo bolje rezultate. Mi bismo svakako uradili svoj deo posla, ali ovako vi sami dodajete one potrebne finese ili šlag na tortu.
Vaša pomoć može dodatno da doprinese kvalitetu finalnog proizvoda, kao i da skrati vreme potrebno za izradu vašeg veb sajta jer ako vi znate tačno šta vam je potrebno nama štedite vreme u istraživanju toga.
Koliko treba da učestvujete u izradi svog veb sajta i koliko od vas i vaših ideja zavisi kvalitet i relevantnost sadržaja na veb sajtu i sama njegova struktura?
Platio sam profesionalca, vreme je za odmor
Pa, ovakvo razmišljanje neće doneti najbolje moguće rezultate, ne samo kod izrade veb sajta nego uopšte. Profesionalac će svakako uraditi svoj deo posla, dizajniraće veb sajt, programirati sve potrebne funkcionalnosti, testirati ih, uraditi optimizaciju za pretraživače i sve to postaviti na server i vaš veb sajt je vidljiv za ceo svet.
Međutim, fale dodatne finese. A, te finese donosite vi. Vaše aktivno učestvovanje u izradi veb sajta pomaže i profesionalcu kojeg ste angažovali da svoj posao uradi najbolje moguće jer ćete mu pomoći da bolje razume suštinu i poruku vašeg veb sajta, a samim tim adekvatno dizajnira njegovu struktutru. Šta su te finese? Ovo bi recimo koristilo NKOD-u kao dobre informacije:
Detaljnije pojasnite čime se bavite
Ako nam je jasnija vaša delatnost, kako funcionišete, na kakve prepreke nailazite u poslovanju, kako dolazite do klijenata/kupaca, koji su vam planovi i slično, to će nam sigurno koristiti kao potencijalna ideja za dizajn veb sajta. Znaćemo šta je bitno da se istakne u prvi plan kao najbitnija informacija za nekog ko poseti vaš budući sajt.
Upoznajte nas sa vašom konkurencijom
Recite nam vaše prednosti i mane u odnosu na konkurenciju, uputite nas na njihove veb sajtove, ukoliko ih imaju, i obrazložite šta je to što smatrate dobrim, a šta lošim na tim sajtovima.
Možda sadrže neku funckionalnost koju bismo mogli da unapredimo tako da možete da se istaknete od njih i date dodatnu vrednost vašim kupcima ili klijentima.
Možda nam date ideju kako da samim dizajnom veb sajta vas više istaknemo ili ideju za dodatne ključne reči, koje bismo koristili za optimizaciju sajta za veb pretraživače i otvorili dodatni kanal za potencijalni prihod itd.
Napišite kvalitetne tekstove
Najbitniji deo sadržaja veb sajta su tekstovi. Bitne su i slike i vizuelni dizajn, ali najbitnija stvar za veb pretraživače, kao što je Gugl, je tekst.
Gugl čita tekst vašeg sajta i tako razume njegovu suštinu, prepoznaje ključne reči u naslovima i ostatku teksta, analizira ih i na taj način ima mogućnost da vrši rangiranje vašeg sajta u pretrazi, koje zavisi od još mnogo stvari, ali ovo je osnova.
Ukoliko vaši tekstovi sadrže relevantne, ažurne informacije vezane za delatnost, uslugu koju prezentujete na sajtu ljudi će želeti da ih pročitaju, a samim tim ćete imati više poseta prema sajtu. Ovo će Gugl prepoznati i rangirati bolje vaš veb sajt.
Jedna od dobrih stvari, u ovom smislu, je i pokretanje bloga na sajtu. Blog vam daje mogućnost da pišete opširno o temama koje obrađuje vaš veb sajt, a time dajete posetiocima sajta dobar izvor informacija koje ih interesuju, povećavate posete vašeg sajta i Guglu dajete pregršt materijala da obavi svoj posao tj. da rangira vaš veb sajt u pretrazi.
Razmislite o dizajnu sajta
Razmislite strukturalnom dizajnu sajta, u smislu, koliko stranica bi trebao da ima i koje su to stranice, koje elemente bi pojedinačne stranice trebale da imaju itd.
Kada kažemo elemente stranice mislimo na njene celine, kao što su sajdbar (deo gde recimo mogu da stoje važni linkovi ili oglasi i sl.), šta bi bilo bitno da se nađe na samom početku veb stranice, šta je prioritetno, a šta nije toliko...
Na ovaj način nam pomažete da vizuelno dizajniramo stranice bolje, da se izdvoje i istaknu bitne celine, kako bi informacije koje su najznačajnije za posetioca sajta bile vidljive i pregledne.
Razmislite o nazivu domena
Domen veb sajta je tekstualna, ljudski čitljiva reprezentacija IP adrese servera na kojem se nalazi vaš veb sajt. Vrlo je bitno da razmislite o tome koji će biti naziv domena. To je ono što će izražavati identitet veb sajta.
Obično je to naziv vašeg preduzeća, brenda ili tema koju obrađuje vaš sajt ili vaše ime i prezime, ukoliko je u pitanju lična prezentacija. Bitno je da bude relativno kratak i jasan, lak za pamćenje, a nije loše i ako sadrži neku ključnu reč ili frazu bitnu za pretragu na veb pretraživačima, ali nije obavezno.
Razmislite o tipu domena, to je ono .com, .rs, .srb, .edu, .net itd. Pa, recimo ukoliko nastupate na međunarodnom tržištu odabraćete neki od međunarodnih domena kao .com ili .net, ukoliko je u pitanju domaće tržište onda .rs ili .srb.
Domen .srb je jedini tip domena na svetu, pored ruskog nacionalnog domena, koji vam omogućava da naziv domena bude napisan ćirilicom. Što je vrlo bitna stvar za očuvanje nacionalnog pisma.
Dok je, recimo, .edu rezervisan za edukativne delatnosti, .gov za vladine organizacije itd. Više o internet domenima na Registar nacionalnog internet domena .
Slike i video snimci na veb sajtu
Ukoliko imate neke fotografije vašeg preduzeća, eksterijer ili enterijer, ili fotografije ljudi koji su zaposleni sa nekih događaja ili koji pokazuju radnu atmosferu predočite nam ih. Mogu da daju dodatnu notu unikatnosti vašeg veb sajta umesto nekih generičkih slika preuzetih sa interneta.
Isto važi i za snimke, ukoliko ih imate. Multimedijalni sadržaj oživljava stranicu i doprinosi većoj interaktivnosti između vas i posetioca sajta.
Zajedničkim snagama do boljih rezultata
Sigurno je ukoliko aktivno učestvujete u izradi svog veb sajta to može doneti samo bolje rezultate. Mi bismo svakako uradili svoj deo posla, ali ovako vi sami dodajete one potrebne finese ili šlag na tortu.
Vaša pomoć može dodatno da doprinese kvalitetu finalnog proizvoda, kao i da skrati vreme potrebno za izradu vašeg veb sajta jer ako vi znate tačno šta vam je potrebno nama štedite vreme u istraživanju toga.