Колико треба да учествујете у изради свог веб сајта?

Колико треба да учествујете у изради свог веб сајта?
Назад на остале чланке

Ангажовали сте неког за израду веб сајта. Да ли да цео процес препустите другом или да активно учествујете?

Дакле, одабрали сте неког за израду веб сајта и сад само да сачекате да се заврши и то је то. Платио сам за услугу и не морам даље да размишљам о томе. Да ли је ово најбољи приступ?

Колико треба да учествујете у изради свог веб сајта и колико од вас и ваших идеја зависи квалитет и релевантност садржаја на веб сајту и сама његова структура?

Платио сам професионалца, време је за одмор



Нека професионалац размишља о изради веб сајта

Па, овакво размишљање неће донети најбоље могуће резултате, не само код израде веб сајта него уопште. Професионалац ће свакако урадити свој део посла, дизајнираће веб сајт, програмирати све потребне функционалности, тестирати их, урадити оптимизацију за претраживаче и све то поставити на сервер и ваш веб сајт је видљив за цео свет.

Међутим, фале додатне финесе. А, те финесе доносите ви. Ваше активно учествовање у изради веб сајта помаже и професионалцу којег сте ангажовали да свој посао уради најбоље могуће јер ћете му помоћи да боље разуме суштину и поруку вашег веб сајта, а самим тим адекватно дизајнира његову структутру. Шта су те финесе? Ово би рецимо користило НКОД-у као добре информације:

Детаљније појасните чиме се бавите



Ако нам је јаснија ваша делатност, како фунционишете, на какве препреке наилазите у пословању, како долазите до клијената/купаца, који су вам планови и слично, то ће нам сигурно користити као потенцијална идеја за дизајн веб сајта. Знаћемо шта је битно да се истакне у први план као најбитнија информација за неког ко посети ваш будући сајт.

Упознајте нас са вашом конкуренцијом



Реците нам ваше предности и мане у односу на конкуренцију, упутите нас на њихове веб сајтове, уколико их имају, и образложите шта је то што сматрате добрим, а шта лошим на тим сајтовима.

Можда садрже неку фунцкионалност коју бисмо могли да унапредимо тако да можете да се истакнете од њих и дате додатну вредност вашим купцима или клијентима.

Можда нам дате идеју како да самим дизајном веб сајта вас више истакнемо или идеју за додатне кључне речи, које бисмо користили за оптимизацију сајта за веб претраживаче и отворили додатни канал за потенцијални приход итд.

Напишите квалитетне текстове



Пишите квалитетне текстове за веб сајт

Најбитнији део садржаја веб сајта су текстови. Битне су и слике и визуелни дизајн, али најбитнија ствар за веб претраживаче, као што је Гугл, је текст.

Гугл чита текст вашег сајта и тако разуме његову суштину, препознаје кључне речи у насловима и остатку текста, анализира их и на тај начин има могућност да врши рангирање вашег сајта у претрази, које зависи од још много ствари, али ово је основа.

Уколико ваши текстови садрже релевантне, ажурне информације везане за делатност, услугу коју презентујете на сајту људи ће желети да их прочитају, а самим тим ћете имати више посета према сајту. Ово ће Гугл препознати и рангирати боље ваш веб сајт.

Једна од добрих ствари, у овом смислу, је и покретање блога на сајту. Блог вам даје могућност да пишете опширно о темама које обрађује ваш веб сајт, а тиме дајете посетиоцима сајта добар извор информација које их интересују, повећавате посете вашег сајта и Гуглу дајете прегршт материјала да обави свој посао тј. да рангира ваш веб сајт у претрази.

Размислите о дизајну сајта



Веб дизајн сајта

Размислите структуралном дизајну сајта, у смислу, колико страница би требао да има и које су то странице, које елементе би појединачне странице требале да имају итд.

Када кажемо елементе странице мислимо на њене целине, као што су сајдбар (део где рецимо могу да стоје важни линкови или огласи и сл.), шта би било битно да се нађе на самом почетку веб странице, шта је приоритетно, а шта није толико...

На овај начин нам помажете да визуелно дизајнирамо странице боље, да се издвоје и истакну битне целине, како би информације које су најзначајније за посетиоца сајта биле видљиве и прегледне.

Размислите о називу домена



Домен веб сајта је текстуална, људски читљива репрезентација ИП адресе сервера на којем се налази ваш веб сајт. Врло је битно да размислите о томе који ће бити назив домена. То је оно што ће изражавати идентитет веб сајта.

Обично је то назив вашег предузећа, бренда или тема коју обрађује ваш сајт или ваше име и презиме, уколико је у питању лична презентација. Битно је да буде релативно кратак и јасан, лак за памћење, а није лоше и ако садржи неку кључну реч или фразу битну за претрагу на веб претраживачима, али није обавезно.

Типови интернет домена

Размислите о типу домена, то је оно .com, .rs, .срб, .edu, .net итд. Па, рецимо уколико наступате на међународном тржишту одабраћете неки од међународних домена као .com или .net, уколико је у питању домаће тржиште онда .rs или .срб.

Домен .срб је једини тип домена на свету, поред руског националног домена, који вам омогућава да назив домена буде написан ћирилицом. Што је врло битна ствар за очување националног писма.

Док је, рецимо, .edu резервисан за едукативне делатности, .gov за владине организације итд. Више о интернет доменима на Регистар националног интернет домена .

Слике и видео снимци на веб сајту



Уколико имате неке фотографије вашег предузећа, екстеријер или ентеријер, или фотографије људи који су запослени са неких догађаја или који показују радну атмосферу предочите нам их. Могу да дају додатну ноту уникатности вашег веб сајта уместо неких генеричких слика преузетих са интернета.

Исто важи и за снимке, уколико их имате. Мултимедијални садржај оживљава страницу и доприноси већој интерактивности између вас и посетиоца сајта.

Заједничким снагама до бољих резултата



Сигурно је уколико активно учествујете у изради свог веб сајта то може донети само боље резултате. Ми бисмо свакако урадили свој део посла, али овако ви сами додајете оне потребне финесе или шлаг на торту.

Ваша помоћ може додатно да допринесе квалитету финалног производа, као и да скрати време потребно за израду вашег веб сајта јер ако ви знате тачно шта вам је потребно нама штедите време у истраживању тога.

Учествујте у анкети: шта бисте волели да пишемо у нашем блогу?

loading icon