Друштвена мрежа Гугл плус престаје са радом 02.04.2019
Дакле, Гугл плус се гаси. Уколико имате Гугл плус налог вероватно сте примили мејл обавештења о његовом гашењу у априлу ове године. За ову вест се знало још прошле године, али уколико нисте чули за њу или сте је, у међувремену, заборавили ето малог подсетника.
Овако гласи почетак званичног мејла обавештења Гугл плус тима. Па, свакако логична одлука јер ова друштвена мрежа стварно није заживела онако како се од ње сигурно очекивало. Од самог почетка није била први избор корисника да размењују мишљења, фотографије и остало што би делили са пријатељима или пословним партнерима.
Међутим, неки кажу да ту постоји и други, мало озбиљнији разлог. Прича се да је дошло до сигурносног пропуста којим су лични подаци око 500.000 корисника постали доступни трећој страни. Гугл се није оглашавао званичним саопштењем по овом питању, а након инцидента са Facebook-ом и цурењем података корисника током изборне кампање у САД-у ово им свакако не би никако требало.
Било како било, већ од 04.02.2019 није могуће правити нове Гугл плус налоге. Од 02. априла ове године почиње брисање налога и потрејаће неко време, али Гугл саветује да, уколико имате нешто што вам је битно на свом Гугл плус налогу то преузмете пре овог датума. Резервне копије фотографија и видео снимака у Гугл сликама неће бити избрисане.
Имајте у виду, ако се пријављујете на друге сајтове и апликације помоћу дугмета "Гугл плус пријављивање", да ће оно престати да функционише, уколико већ и није. У неким случајевима може бити замењено дугметом "Пријављивање преко Гугла". Наравно и даље ће бити могуће пријављивање преко дугмета "Пријављивање преко Гугла", тамо где је то омогућено.
Ако сте користили Гугл плус за коментаре на свом или другим сајтовима ова функционалност је уклоњена, а од 02.04.2019 почињу да се бришу сви Гугл плус коментари на свим сајтовима.
Ако сте програмер и ако сте користили АПИ-је за Гугл плус или Гугл плус пријављивање више информација можете наћи на овом линку Гашење АПИ-ја.
Пошто смо спомињали сигурност личних података, да ли су наши лични подаци стварно сигурни на интернету и да ли је коришћење друштвених мрежа бесплатно?
Цела прича око заштите личних података ми мало звучи као "има нешто труло у држави Данској". Опште је познато да све велике ИТ компаније, друштвене мреже и разни интернет сервиси продају податке корисника заинтересованим странама у маркетиншке, статистичке и ко зна које сврхе, директно или индиректно и то за велике паре. Наравно директну продају ће порицати до краја универзума и рећи да они те податке само користе интерно, на својим платформама, у сврхе циљаног пласирања реклама корисницима, који наводно такође имају користи од тога јер им се сервира испред носа оно што им треба. Више ми изгледа да нам се сервира оно што неко мисли да нам треба.
Дакле ваши подаци су сигурни док неко не плати за њих. И ваше коришћење друштвене мреже није бесплатно већ то плаћате својим личним подацима, интересовањима, интимом итд. Онај ко има бесплатан материјал који ће да прода су управо велике ИТ компаније које имају у власништву те друштвене мреже. Све оно што радите на интернету неко прати и те податке сакупља. И ово је реалност, а не теорија завере. Да ли ће их употребити и када је друго питање.
Једини избор који имате да ово избегнете је да не користите интернет. Међутим, то је данас мало вероватно, па вам саветујем да обратите пажњу шта и где остављате од података, које фотографије и снимке постављате итд.
Мени изгледа да је сигурност личних података, када су у питању велике друштвене мреже и сервиси, само привид који нам се сервира, а да у стварности те сигурности уопште нема. Овде не мислим на случајеве хаковања података него интереса компанија да те податке стварно не деле ни са ким.
"У децембру 2018. смо објавили одлуку о повлачењу Google+ за личну употребу у априлу 2019. услед слабог коришћења и изазова укључених у одржавање успешног производа који испуњава очекивања корисника. Желимо да вам се захвалимо што сте били део Google+ и да наведемо следеће кораке, укључујући то како да преузмете своје слике и други садржај."
Овако гласи почетак званичног мејла обавештења Гугл плус тима. Па, свакако логична одлука јер ова друштвена мрежа стварно није заживела онако како се од ње сигурно очекивало. Од самог почетка није била први избор корисника да размењују мишљења, фотографије и остало што би делили са пријатељима или пословним партнерима.
Међутим, неки кажу да ту постоји и други, мало озбиљнији разлог. Прича се да је дошло до сигурносног пропуста којим су лични подаци око 500.000 корисника постали доступни трећој страни. Гугл се није оглашавао званичним саопштењем по овом питању, а након инцидента са Facebook-ом и цурењем података корисника током изборне кампање у САД-у ово им свакако не би никако требало.
Било како било, већ од 04.02.2019 није могуће правити нове Гугл плус налоге. Од 02. априла ове године почиње брисање налога и потрејаће неко време, али Гугл саветује да, уколико имате нешто што вам је битно на свом Гугл плус налогу то преузмете пре овог датума. Резервне копије фотографија и видео снимака у Гугл сликама неће бити избрисане.
Имајте у виду, ако се пријављујете на друге сајтове и апликације помоћу дугмета "Гугл плус пријављивање", да ће оно престати да функционише, уколико већ и није. У неким случајевима може бити замењено дугметом "Пријављивање преко Гугла". Наравно и даље ће бити могуће пријављивање преко дугмета "Пријављивање преко Гугла", тамо где је то омогућено.
Ако сте користили Гугл плус за коментаре на свом или другим сајтовима ова функционалност је уклоњена, а од 02.04.2019 почињу да се бришу сви Гугл плус коментари на свим сајтовима.
Ако сте програмер и ако сте користили АПИ-је за Гугл плус или Гугл плус пријављивање више информација можете наћи на овом линку Гашење АПИ-ја.
Пошто смо спомињали сигурност личних података, да ли су наши лични подаци стварно сигурни на интернету и да ли је коришћење друштвених мрежа бесплатно?
Цела прича око заштите личних података ми мало звучи као "има нешто труло у држави Данској". Опште је познато да све велике ИТ компаније, друштвене мреже и разни интернет сервиси продају податке корисника заинтересованим странама у маркетиншке, статистичке и ко зна које сврхе, директно или индиректно и то за велике паре. Наравно директну продају ће порицати до краја универзума и рећи да они те податке само користе интерно, на својим платформама, у сврхе циљаног пласирања реклама корисницима, који наводно такође имају користи од тога јер им се сервира испред носа оно што им треба. Више ми изгледа да нам се сервира оно што неко мисли да нам треба.
Дакле ваши подаци су сигурни док неко не плати за њих. И ваше коришћење друштвене мреже није бесплатно већ то плаћате својим личним подацима, интересовањима, интимом итд. Онај ко има бесплатан материјал који ће да прода су управо велике ИТ компаније које имају у власништву те друштвене мреже. Све оно што радите на интернету неко прати и те податке сакупља. И ово је реалност, а не теорија завере. Да ли ће их употребити и када је друго питање.
Једини избор који имате да ово избегнете је да не користите интернет. Међутим, то је данас мало вероватно, па вам саветујем да обратите пажњу шта и где остављате од података, које фотографије и снимке постављате итд.
Мени изгледа да је сигурност личних података, када су у питању велике друштвене мреже и сервиси, само привид који нам се сервира, а да у стварности те сигурности уопште нема. Овде не мислим на случајеве хаковања података него интереса компанија да те податке стварно не деле ни са ким.